Kuriama ekosistemos simuliacija.
Ekosistema (organizmai ir jų gyvenamoji aplinka) turi daugybę dalyvių, tačiau šiame projekte išskirsime 3 grupes: augalai, žolėdžiai
gyvūnai ir mėsėdžiai gyvūnai. Atliksime supaprastintą ekosistemos simuliaciją, kurią patys galėsime ir valdyti.
1. Įkelkite veikėjų paveikslėlius (juos galite keisti), 3 kintamuosius (Augalai, Mėsėdžiai, Žolėdžiai) bei trumpas programas kiekvienam veikėjui, kurios:
Komandas pateikiau angliškai (pasimokykite:))
Prasidėjus programai, nėra nei vieno dalyvio - kintamojo reikšmė lygi 0.
Paslepiame pagrindinį veikėją (hide).
Nuolat, kas tam tikrą laiko intervalą, kuriame naujus veikėjo klonus.
Kaskart, sukūrus kloną, jų skaičius padidėja 1.
Taip darome tam, kad matytume, kiek ekrane veikia tam tikros rūšies dalyvių.
Žolėdžiai ir mėsėdžiai juda: nuolat, kas 1s slenka į naują atsitiktinę vietą
Augalai nejuda - jie atsiranda atsitiktinėje ekrano vietoje ir ten lieka
Žolėdžių ir augalų nykimas
Jei objektą paliečia (suvalgo) aukštesnė grandies dalis, šis išnyksta - ištriname kloną. Žolėdžių nykimas kairėje, augalų - dešinėje. Kaskart organizmui išnykus, jo skaičius sumažinamas vienetu.
Mėsėdžių nykimas nesuprogramuotas, todėl jų tik daugės. Kodėl gali nykti mėsėdžiai? (Ligos, senatvė, trūksta maisto ir pan.) Kaip galime tai pakeisti? Suprogramuokite ir mėsėdžių nykimą, remdamiesi kitų veikėjų programų pavyzdžiais.
Vilniaus „Vyturio" pradinė mokykla,
Taikos g. 189
Mokytoja Rasa Januškevičienė